søndag 1. september 2013

Tollerlagkampen

Jeg var så heldig å få låne Astro da Sprocket ikke kunne være med på lagkampen. Her kommer en liten oppsummering:

Post 1 Dirigering
Posten var lagt opp slik at det lå en dummy ca en meter til venstre for en stor furu i et buskas. Dette var ca 15-20 m unna og opp en slak stigning.
Astro var veldig opptatt av fotografen og da jeg sendte løp han i den retningen. Heldigvis kommer han alltid på innkalling med fløyte så jeg kalte han inn og stilte han opp på nytt. Jeg tok meg god tid, ignorerte fotografen og sendte Astro idet jeg var sikker på at han hadde rett fokus. Han løp avgårde mot furua og jeg la på søksignalet. Han tok en runde bak furua og fant dummien før han føyk tilbake. Han slapp først dummien på bakken, men jeg fikk han til å plukke den opp igjen. Full pott (10) poeng og i tillegg fikk vi tre bonuspoeng.

Post 2 Markering
Dette var en enkeltmarkering som ble kastet i bue mot høyre med lyd. Den landet ca 25 m unna standplass. Astro var meget klar, men samtidig rolig og markerte denne utmerket. Han slapp ikke dummien med blikket et sekund. Selvfølgelig gikk apporteringen og avlevering i hånd helt utmerket. 10 poeng og 5 bonuspoeng. 

Astro i feltet
Post 3 Feltsøk
Dette var et stort og bredt felt, ca 60 x 60 m og det lå 32 dummier av ulik størrelse ute. Astro startet for laget og fikk hente to dummier før neste hund ble sendt. Han fant først en vanlig dummy, men byttet til en minidummy da han kom over denne på vei inn. Han søkte over et stort område og var kjapp på innkomstene. Neste runde ut ble Roxy sendt til en annen del av feltet mens Astro var ute. Astro lot seg først ikke påvirke, men da Roxy hadde funn løp han mot henne og fulgte henne inn selv om Trine-Lise har et helt annet innkallingssignal. Han hentet tilsammen tre dummier. Under ventingen hadde han litt lyd, men stresset ikke og jeg fikk han til å være rolig ved å få han ned i dekk og distrahere med ost og ro-trening.


Apport Drammen! endte på en 4.plass
Resultater

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar