fredag 13. september 2013

Astro går spor med Hanne

I dag dro jeg til Bikkjebu med begge hundene rett etter jobb. Begge fikk gått hvert sitt spor og trent litt lineføring.

Astro sitt spor var i overkant av 200 m, med to høyrevinkler. Jeg startet sporet ved stien ned til hytta, i området før feltet. Tre pinner ble lagt ned underveis i tillegg til leke på slutten. Sporet lå ca 30 min.

Jeg har ikke gått spor med Astro tidligere, men vet at han kan ha litt for stor fart, ihvertfall i starten. Det virket som han trengte en liten påminnelse om hva oppgaven var, før han satte avgårde i god fart. Jeg forsøkte å holde litt igjen da vi nærmet oss første pinne og han fant denne. Han fant pinne nr 2 og mistet sporet ved siste høyrevinkel. Vi gikk tilbake og jeg fikk satt han på igjen, men han hadde litt dårlig tid og gikk på siden av sporet slik at vi ikke fant pinne nr 3.Jeg fikk ledet han inn mot sporet igjen slik at han fant leken og fikk sin belønning.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar