mandag 15. april 2013

LP-trening med begge hunder

I kveld har jeg vært alene i hundeparken med begge bikkjene. Det er ikke helt lett alltid å huske hvem jeg trente hva med og hvordan det gikk, men her er det jeg mener foregikk under treningen av Astro:

Lineføring: Astro går en ganske fin lineføring og følger fint med på vendinger. Han kan ha litt stor avstand fra meg innimellom (mot venstre, evt. litt bakpå). Han er veldig fokusert på godbit og følger med på hvor denne hånden befinner seg.

Rygge bakover mens jeg kommanderer: litt treg på stå-kommando, men sitt og dekk responderer han bedre på. Vi har øvd mye på gulvet hjemme at han skal legge seg når han venter på noe så dekken er vel den som kommer kjappest.

Hopp over hinder: jeg startet med å stå ved en side av hinderet og kommandere/vise med håndbevegelse at Astro skal hoppe over, samtidig som jeg kaster en godbit i den retningen han skal hoppe. Etterhvert forsøkte jeg å øke avstanden og endre min egen posisjon ift. hinderet. Dette klarte han fint. Til slutt gjorde jeg et par forsøk på å utføre øvelsen slik den skal være i LP 1. Jeg syns Astro fikk dette til relativt bra, det er selvfølgelig litt finpuss som må til før han kan hente gode poenger.

Avstandskommandering: han kan være litt treg med å følge kommandoen, men han gjør det han blir bedt om og han utfører både dekk og sitt pent og rett.

Astro er veldig urolig til tider når jeg går med Sprocket. Han hyler så hele hallen hører det. Jeg forsøkte både å overse klynkingen, samt belønne roen, men det er ikke helt lett å være konsekvent når Sprocket også krever min fulle oppmerksomhet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar