søndag 3. februar 2013

Utstilling, valp 6-9mnd

I dag har vi stilt på utstilling for første gang. Det var Norsk Retrieverklubb avd. Vestfold som arrangerte utstilling i Tønsberg. Vi stilte i klassen 6-9mnd for valper. Jeg var veldig spent siden jeg aldri har gått utstilling  før. Jeg har knapt sett en utstilling før, men vi prøvde oss nå likevel. Heldigvis var vi tidlig ute, så vi fikk sett litt på klassen som gikk før oss. Vi fikk også litt tips av Hilde Arneberg før vi gikk inn i ringen.






Siden jeg ikke har gått utstilling før har jeg nok ikke de riktige begrepene for de ulike momentene i utstillingen, men jeg skal prøve å oppsummere vår tid i ringen uansett. Vi startet som siste ekvipasje av 9 i klassen for hannhunder 6-9måneder. Det gjorde at jeg fikk sett endel på de som gikk før oss. Og godt var det. Den første felles runden i ringen gikk veldig bra. Astro løp fint ved siden av meg i trav hele tiden. Når det var vår tur i ringen alene med dommeren startet vi med at dommeren Eivind Mjærum sjekket Astro. Astro ble litt satt ut når han sjekket tennene hans. Dette var nok fordi han sto bøyd over Astro mens han sjekket tennene. Mens vi stod der fant Astro ut at noen hadde mistet en godbit på bakken rett foran dommerbordet. Dette gjorde at han begynte å snuse endel, så vår siste runde rundt i ringen ble ikke så fin som den første.




Når alle hundene i klassen ble tatt inn i ringen igjen for en siste felles runde, løp Astro ganske bra igjen. Når vi stilte oss opp og ventet på dommen var vi den siste ekvipasjen som fikk takk for innsatsen og måtte dra hjem med kun deltakersløyfen. Men ingen sure miner av den grunn. Vi fikk en kjempefin kritikk (se bilde under), så Astro har helt klart kvaliteter. Det er nok mine handler-kunnskaper det skorter på.

Kritikkskjema. Veldig bra synes jeg selv!

1 kommentar:

  1. Kan ikke "skylde på" handleren heller - dere ser jo skikkelig proffe ut sammen! Og hvilken fantastisk fin kritikk! Stort grattis med debuten fra den megastolte oppdretteren :)

    SvarSlett