onsdag 13. mars 2013

Bronsemerkeprøve og valpeshow

Den siste uken har vært en begivenhetsrik uke. På onsdag var det avsluttende bronsemerkeprøve. De fleste øvelsene satt ganske bra før prøven, men på siste trening før prøven forsøkte jeg meg med kun håndtegn på stå-under-marsj. Tidligere har jeg brukt både kommando og håndtegn, altså en dobbeltkommando. Det fungerte med kun håndtegn på den siste treningen på mandagen, så da forsøkte jeg det under prøven også, og det gikk kjempebra!!! Den dårligste øvelsen på prøven var lineføring med 7.5p. Vi fikk en total på 163p / 180p og bestod altså bronsemerkeprøven på første forsøk :)

I helgen var det Drammen Hundefestival i Mjøndalshallen. Selv om dette var en dugnadshelg for medlemmene i Drammens Brukshundklubb, så fikk vi tid til å starte i valpeshow på søndagen. Det var kun to hann-tollere som startet , så det var ikke så mange å måle seg mot. Vi ble slått av Jeppetollerens Cæcar Milan, den samme som ble BIS på stevnet i Tønsberg. men kritikken vi fikk var helt grei, og det er jo det viktigste.



I dag skulle vi egentlig bare følge Hanne og Sprocket til Sande for ferdselsprøve kurs i regi av Aussieklubben. Men da det var ledige plasser på kurset, valgte vi å bli med på dette kurset vi også. Første kurskveld gikk vi igjennom noen lineføringsøvelser, samt dekk-med-forstyrrelseer. Vi fokuserte også veldig på holdning og kroppsspråk hos fører under lineføringen. Men bra instruktører og bra kursdeltakere tror jeg dette kan bli et artig kurs fremmover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar