onsdag 28. november 2012

Lydighetstrening

I kveld har jeg (Hanne) trent både Astro og Sprocket siden Christian var på møte. Astro og jeg trente på fremadsending til kjegle. Vi bruker klikker når han er i nærheten av kjeglen (og helst før han tar snuta borti). Dette fungerte veldig fint. Han får kommando ja idet han skal gå til kjeglen. Jeg økte avstanden litt underveis, og sto på det meste kanskje 2 meter unna.

Vi trente også lineføring og kontakt. Litt uvant i forhold til treningen med Sprocket, og her er det tålmodighet som gjelder... Astro har litt trege neddekk så jeg øvde litt på å få han raskt ned.
Vi fikk med oss starten på konkurransetreningen. Siden det var Astro jeg hadde ute, fikk han være med på tannvisning og første fellesdekken. "Dommeren" nøyde seg med å gå fram og hilse. Målet var at Astro skulle bli sittende. På tredje forsøket satt han rolig inntil vi var ferdig hilst!

Vi fikk også vært med på fellesdekk. Denne varte i hele tre minutter og Astro var kjempeflink.Han lå helt stille, uten et klynk og hadde god kontakt. Jeg passet selvfølgelig på å belønne jevnlig underveis, og for hver gang økte jeg avstanden. Sto på slutten ca fem meter unna! Det er flinke valpen sin det!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar