lørdag 3. mai 2014

Erfaring etter to konkurranser på ei uke

Nå har vi gått to stevner i løpet av ei uke. Det var LP1 i Moss 1. Mai og DBHK sin vårcup lørdag 3. Mai. Erfaringen i fra LP-stevnet kan kort oppsummeres med at vi ikke har nok konkurransetrening. Jeg sliter med å få fokus fra Astro  når jeg trenger det,  dvs,  når vi er klare til å gå inn i ringen. Når jeg ikke får den kontakten med Astro som jeg vet vi kan ha,  får vi heller ikke vist det vi kan.

Noe av det samme så vi i dag på vårcup'en også. Vi gikk i klasse C/D. Stevnet begynte med et utvalg av lydighetsøvelser. På 3min fellesfekk med synlig fører fikk vi 10p (koeff 4).

Det kan  vi ikke annet enn å være fornøyd med.  Lineføring fikk vi 0p (koeff 4). Her var ikke Astro med i det heletatt. Ingen kontakt og setter seg ikke på holdt'ene.

Dekk under marsj fikk vi 8p (koeff 2). Dekken er bra, men også her er det fri ved fot frem mot dekk-momentet som ødelegger.

Apportering fikk vi 7p på.  (koeff 5).  Flere  problemer med denne øvelsen i dag. Først mistet Astro apportbukken når han skulle plukke den opp. Deretter var det problem med avleveringen. Astro satt urolig og begynte å riste/tygge på apportbukken.

Innkalling fikk vi 9p på.  (koeff 2). Poengtrekk for hopp/stopp i låret mitt.

Vårcupen har vanligvis bestått av 2 stevner,  men i år kjørte vi begge stevnene på en dag,  derfor ble det to bruksfelt på en dag. Vi benyttet fullt felt på 50x50meter. I vår klasse skulle vi finne 4 av 6 gjenstander på 5min. Det første feltet fikk ble vi bedømt av dommer (Knut Oskarsen) og fikk karakter,  det andre feltet fikk vi poeng basert på antall funn. I det første felter fant Astro 3 gjennstander. Han jobbet bra,  men fikk trekk for tissing i feltet. Karakter 7. Poengsummen ble ant funn ganget med en koeffesient på 20 + karakteren,  altså 67.
I det andre feltet fant Astro 4 gjenstander på 2:38. Det er vi veldig fornøyd med. Her fikk vi ikke karakter,  kun poeng. 80p.

På budføringen,  som var dagens siste øvelse,  og som er en øvelse som pleier å sitte bra,  fikk vi 0p (koeff 2). Når jeg skulle sende Astro,  gikk han 2-3meter og satte snuten rett i bakken og begynte å snuse. Helt klart ikke nok fokusert på øvelsen.  Jeg kalte han inn igjen og sendte han på nytt. Også nå var han ufokusert,  så han løp i en bue mot dommer,  med svingte inn igjen mot hjelpefører etterhvert. Men rett før hjelpefører satt han snuten i bakken igjen. Når hjelpefører kalte inn Astro og sendte han til meg,  ja da løp Astro slik som jeg vet han kan løpe.

Så det var endel bra, men mye som jeg VET vi kan mye bedre når alt stemmer.  Totalt fikk vi 256p av 350 mulige og en 5. plass. Mye viktig erfaring om ikke annet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar